Відповіді на болючі питання: як діє нова система виплати пільг на житлово- комунальні послуги

 

Система виплати пільг на комунальні послуги з 1 жовтня запрацювала по-новому. Мінсоцполітики відповіло на головні питання, що турбують українців.

— Чому в листопаді прийшла платіжка з повним розміром платежу, хоча я пільговик?

— Із 1 жовтня цього року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі. Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу — без урахування пільг.

— Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків?

— Із 1 жовтня запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним. Її розмір щомісячно розраховує орган соціального захисту населення. Суму пільги розраховуватимуть залежно від розміру знижки, на яку пільговик має право за законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.

— Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада цього року?

— Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо — видає готівкою або переказує на рахунок «Ощадбанку». Видача у готівковій формі можлива, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня нинішнього року. Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки. Пільговики, які не написали заяви на отримання пільги готівкою, мають справу з безготівковим розрахунком.

— Як здійснити оплату комунальних послуг, якщо в мене безготівкова форма виплати пільг?

— Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює 

АТ «Ощадбанк», а частину ви сплачуєте самостійно. Перерахування коштів «Ощадбанком» надавачам послуг здійснюється у такій послідовності:

— постачання теплової енергії;

— постачання та розподіл природного газу або електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення;

— постачання гарячої води;

— централізоване водопостачання;

— централізоване водовідведення;

— постачання та розподіл електричної енергії, природного газу;

— поводження з побутовими відходами;

— послуги з управління багатоквартирним будинком;

— внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Зараз «Ощадбанк» здійснює перерахунок коштів не за пропорційним, а за пріоритетним принципом. Раніше за кожну послугу проводився розрахунок у рівних відсотках від суми пільги. Тепер першочергово проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію тощо. Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць. Ви можете зайти у свій «Особистий кабінет» на сайті «Ощадбанку», де відображається рух коштів за вашим обліковим записом. Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. Що стосується послуг, за які потрібно доплатити, то «Ощадбанк» надішле вам «SMS»-повідомлення з розмірами доплати за кожним видом послуги.

— А якщо в мене немає мобільного телефона?

— Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком, але повідомлятиме вас про «SMS»-повідомлення з «Ощадбанку». Ви також можете самостійно проводити розрахунки.

— Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо не маю мобільного телефона?

— Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на комунальні послуги не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим. Знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати «Ощадбанку», ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.

— Чи дає змогу новий механізм заощадити частину коштів і залишити їх собі?

— Це залежить від того, в якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій. Якщо у готівковій — після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлені кошти собі. Якщо у безготівковій — всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). Повідомлення про суму зекономлених коштів вам надішле на телефон «Ощадбанк». Якщо ви маєте рахунок в «Ощадбанку», то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо не маєте рахунку, то ви можете його відкрити з червня по грудень цього року, і на нього будуть зараховані гроші.

— Як отримувати кошти пільговикам, які не мають відкритого рахунку в «Ощадбанку»?

— Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому разі ви отримуватимете безготівкову виплату пільги через «Ощадбанк». Орган соцзахисту самостійно надасть усю інформацію «Ощадбанку», який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика через «SMS»-повідомлення.

— Якщо я не хочу працювати з «Ощадбанком», можна обрати інший банк?

— Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який із них, а також доставку пільги через Укрпошту. Щоб отримати відповідний сервіс, потрібно подати заяву до органу соцзахисту, зазначивши всі банківські реквізити. Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний). Для безготівкової форми виплат «Ощадбанк» нині є єдиним варіантом. 

— Чи можна у разі смерті пільговика виплатити кошти за останній місяць життя безготівково?

— Не можна. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика.

— Якщо я оплатив «комуналку», не дочекавшись «SMS» від «Ощадбанку»?

— Якщо йдеться про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись «SMS» від «Ощадбанку», то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

— Що робити пільговикам, які не подали заяви на «готівкову» монетизацію, а правління ОСББ не хоче підписувати угоду з «Ощадбанком»?

— Відповідно до норм законодавства, якщо правління ОСББ не уклало договору з АТ «Ощадбанк» для перерахування сум пільг, воно не має права до 1 червня вимагати оплати послуг від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди. АТ «Ощадбанк» може здійснювати переказ коштів на рахунки правління ОСББ, крім виплат на управління багатоквартирним будинком, на підставі договору. Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики. Якщо ж ідеться про безготівкову форму, пільговику потрібно дочекатися літа і, отримавши залишок коштів, розрахуватися із надавачем послуг. Виплати на управління багатоквартирним будинком пільговик має сплачувати самостійно кожного місяця. А кошти, які передбачені на сплату цієї послуги, перерозподіляються між іншими надавачами послуг за пріоритетним принципом.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 6 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Fwoicw.

buy calcitriol sale <a href="https://rocaltrtn.com/">order calcitriol 0.25 mg</a> cheap calcitriol 0.25 mg